Ta strona wykorzystuje pliki cookies m. in. w celach dostosowania do potrzeb użytkowników, poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat polityki cookies »

Zakmnij
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc Kontrast: A A
menuToggle
spin spin logo spin spin

Skargi i wnioski

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków i petycji  wpływających do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz wojewódzkich osób prawnych odbywa się stosownie do zasad określonych w następujących aktach normatywnych:

  • w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.);
  • w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1123);
  • w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46);
  • w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 24/763/15 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 17 czerwca 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu z późn. zm.;
  • w zarządzeniu Nr 66/2015 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 27 października 2015 roku w sprawie określenia zasad przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków oraz petycji.

 

Zgodnie z art. 227 Kpa przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Natomiast w myśl art. 241 ww. aktu przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski, których przedmiot nie należy do zakresu zadań realizowanych przez Samorząd Województwa, przekazywane są do rozpatrzenia w oparciu o obowiązujące przepisy prawa do organów właściwych.

 

Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu odbywa się w każdy wtorek tygodnia w godzinach:

od 11.00 do 13.00 – przez Marszałka Województwa i członków Zarządu Województwa oraz dyrektorów departamentów Urzędu,

od 16.00 do 17.00 – przez Sekretarza Województwa;

w dniach i godzinach urzędowania – przez dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów i kierowników biur w Urzędzie.

 

Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy przyjęcia obywateli odbywają się w następny dzień tygodnia.