Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje prasowe

Samochód? A może tramwaj lub rower?

Rodzinny rajd rowerowy „Kujawsko-Pomorskie na rowery!”, fot. Mikołaj Kuras

Jak radzimy sobie z realizacją idei zrównoważonego transportu? Nasz region jest trzecim najlepszym w kraju pod względem łącznej długości ścieżek rowerowych wzdłuż dróg (i stale tę sieć rozwijamy), należymy też do województw o najgęstszej sieci kolejowej. Konsekwentnie inwestujemy również w pasażerską komunikację zbiorową.  

 

- Wrześniowy europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu to dobry moment do refleksji na temat systemu komunikacji i naszych indywidualnych wyborów w tej sferze – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – W Kujawsko-Pomorskiem coraz chętniej przesiadamy się na rowery. Zarząd województwa, którym kieruję, wspiera ten trend za pomocą polityki inwestycyjnej.

 

W Kujawsko-Pomorskiem mamy ponad 900 kilometrów ścieżek rowerowych o znaczeniu komunikacyjnym (bez turystycznych szlaków rowerowych) i stale powstają nowe. W jednym tylko 2014 roku oddano do użytku 130 kilometrów bezpiecznych dróg dla rowerzystów.

 

 

Miejska komunikacja publiczna to obecnie ponad 1 600 kilometrów linii autobusowych i blisko 130 kilometrów linii tramwajowych, obsługiwanych przez ponad 700 pojazdów.  Tramwaje – bardziej niż autobusy przyjazne środowisku - kursują w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziądzu. Ten segment transportu był rozbudowywany i modernizowany dzięki europejskim środkom pomocowym poprzedniej perspektywy. Największym przedsięwzięciem była budowa 10-kilometrowej linii tramwajowej łączącej bydgoską dzielnicę Fordon z centrum miasta.

 

Czytaj też:

 

Kujawsko-Pomorskie to oczywiście także drogi kołowe (17 tysięcy kilometrów, w tym 165 km autostrady i 35 km w standardzie drogi ekspresowej) i jeżdżące po nich samochody (sporo ponad milion, czyli ponad 500 na każdy 1000 mieszkańców). Posiadamy coraz więcej aut, co nie znaczy, niestety, że są to sprawne i bezpieczne maszyny. Blisko 80 proc. ma więcej niż 10 lat, co czwarta 16-20 lat, trzylatki to mniej niż 4 procent. Jak wiadomo, utrzymanie wozu kosztuje, ale na szczęście nie wszystkie ceny rosną. Przyjazna środowisku bezołowiowa benzyna 95-oktanowa kosztuje dziś znacznie mniej niż dwa lata temu - średnia regionalna września 2016 to 4,52 złote za litr. Jednorazowa wizyta w myjni kosztuje około 19 złotych, kurs samochodowy kategorii B nieco ponad 1 200 złotych.  

 

 

(Dane w tekście za Urzędem Statystycznym w Bydgoszczy)

 

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 

20 września 2016 r.

BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc